H-P: 7.30 - 17.15, SZ-V: 7.30-9.30,15.30-17.15

KÜLFÖLDRE UTAZNA?
Válassza pár hónapos autóinkat teljes körű Casco-val és európai assistance szolgáltatással! Minimális adminisztráció után néhány perc alatt autóba ülhet! Keresse kollégáinkat a részletekért!

MIÉRT MINKET?

GYORSASÁG, MEGBÍZHATÓSÁG, RUGALMASSÁG

- 10+ év tapasztalat
- 80+ jármű
- 9000+ elégedett ügyfél
- 24 órás telefonos ügyfélszolgálat
- 24 órán belül csereautó
- 10 NAPNÁL HOSSZABB BÉRLÉS ESETÉN EGYEDI ÉS SZEMÉLYRE SZABOTT KONSTRUKCIÓK
- rövid (akár 1 nap) és hosszútávú bérlés
- minimális adminisztráció, pár perc alatt autóba ülhet
- sofőr, kiszállítás, GPS nyomkövetés, B jogosítvánnyal vezethető autók

Blog: Jó tanácsok azoknak, akik nem tudják, hogy kell kereket cserélni

Jó tanácsok azoknak, akik nem tudják, hogy kell kereket cserélni

Nem is olyan bonyolult, mint sokan gondolnák! Ha defektet kapunk, nem kell kétségbe esni, ha megvannak a megfelelő szerszámok és persze a pótkerék, akkor könnyen és gyorsan megoldhatjuk a problémát. A lényeg az óvatosság, az alaposság és persze a többszöri ellenőrzés, akkor nem lehet gond.

 

 

Hogy kell kereket cserélni?

Ha megtörtént a baj és defekt érte valamelyik kerekünket, akkor a legfontosabb lépés, hogy higgadtan, biztonságosan húzódjunk félre, állítsuk meg a kocsit és nyugodjunk meg. Lássunk neki a probléma megoldásának. Persze autóklubot is hívhatunk, de inkább a saját kezű megoldást javasoljuk, főleg ha tisztában vagyunk ennek folyamatával. Nem nagyon oszlanak meg a vélemények arról, hogy kell kereket cserélni, azt is bátran kimondhatjuk, hogy ugyanazok a szabályok a nyári gumi és a téli gumi esetén is. A legfontosabb felszerelés mi lenne más, mint a pótkerék. Ezen kívül nélkülözhetetlen az emelő és a keresztkulcs is. Szükséged van egy csavarkulcsra, amit jó esetben tartalmaz a csomagtartódban található javítókészlet. Az út mellett kötelező a láthatósági mellény és az elakadásjelző háromszög, de nem árt, ha van nálunk kesztyű is. Ezeket jobb, ha most rögtön le is ellenőrzöd. Ha az út szélén álltunk meg, vegyük fel a mellényt és tegyük ki a háromszöget. Ne felejtsük el, hogy mindenképpen legyen behúzva a kézifék.  

 

Az emelő, a csavar, a dísztárcsa és a pótkerék

A tényleges munka csak most kezdődik. Következik mind a négy csavar meglazítása a defektes keréken.  Az teljesen lényegtelen, melyikkel kezdünk, csak az számít, hogy mindig szemben lévő csavar legyen a következő, amit meglazítunk. Fontos, hogy még nem kell kivenni a csavarokat, most csak lazítottunk egy kicsit rajtuk. Következő lépés az autó megemelése: igyekezzünk a jármű emelési pontjához illeszteni az emelőt. Ennél a pontnál fontos a sík, kemény felület. Homokos, laza talajon elsüllyed a felszerelés, nem emelkedik meg az autó. Csak akkor vegyük le a csavarokat, ha az autót ránézésre annyira meg tudtuk emelni, hogy gond nélkül levehetjük a kereket. Ha lent vannak a csavarok, a kereket is könnyű lesz levenni. Útban lehet a dísztárcsa, azt távolítsuk el ebben az esetben. Illesszük fel az új kerekeket, a csavarokat húzzuk meg. Engedjük le az autót, vegyük ki az emelőt. Húzzuk meg jó alaposan a csavarokat még egyszer, hogy biztosan feszesek legyenek. Ha legközelebb megállunk, érdemes ezeket még egyszer ellenőrizni. Indulás előtt járjuk körbe a kocsit, vizsgáljuk meg, hogy mind a négy kerék rendben van-e. Ritkán, de előfordul, hogy olyan felületen hajtunk át, hogy több kerék is defektes lesz, ezt vegyük mindig számításba.

Partnereink

Korányi Kórház

Magyar Nemzeti Cirkusz

TV2

Wallis Autókölcsönző Kft

Büntetésvégrehajtás

Sziget Kulturális Menedzser Iroda Zrt.

Magyar Olimpiai Bizottság

Kempinski Hotel Budapest Zrt.

NATURAQUA Zrt.